رتبه برترهای کنکورسال 1402 در «روزی با دانشگاه تهران»

به گزارش روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، رتبه های برتر آزمون سراسری سال 1402، 29 مرداد ماه را با شرکت در هفتمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» گذراندند.
هدف از برگزاری این دوره آشنا سازی هر چه بیش‌تر دانش‌آموزان با رشته های تحصیلی دانشگاه تهران، معرفی امکانات و تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان و همچنین راهنمایی آن‌ها برای انتخاب مناسب‌ترین رشته، متناسب با علاقه و استعدادشان بود.
مراسم افتتاحیه این دوره در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور دکتر سید محمد مقیمی  عضو ثابت و رییس هیأت امناء بنیاد حامیان دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای عضو هیأت موسس، عضو ثابت هیأت امناء، رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران و معاون آموزشی دانشگاه تهران و دکتر مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.
دکتر سید محمد مقیمی، با حضور در این مراسم به دارندگان رتبه‌های برتر توصیه کرد: تحت تأثیر فضاسازی‌ها برای انتخاب رشته و دانشگاه قرار نگیرید بلکه با افراد ذی صلاح مشورت کرده، دست به مقایسه بزنید و بعد به انتخاب رشته و دانشگاه بپردازید.
دکتر مقیمی افزود: دانشگاه تهران یک دانشگاه با اصالتی است، رتبه اول را در اکثر رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی و گاهی با فاصله بسیار زیاد با دانشگاه‌های دیگر کشور دارد و هر یک از استادان آن یک وزنه علمی در عرصه بین‌المللی هستند.
دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و دانش‌آموخته دانشگاه تهران به عنوان یک دانش‌آموخته چند بعدی پرورش پیدا می‌کند.
دکتر سید محمد مقیمی در گفتگوی صمیمانه با برگزیدگان کنکور سراسری، گفت: «۳۳ سال قبل در همین جایگاه شما قرار داشتم و در سال ۱۳۶۹ دانشجوی دانشگاه تهران شدم. هر سه مقطع را در این دانشگاه گذراندم. وقتی از من درباره هویت و پیشینه سوال کنند، شاید قبل از اینکه به هویت خانوادگی و رشته و زمینه تحصیلی خود اشاره کنم، می‌گویم من عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه تهران هستم. هیچ جایی در کشورمان را پیدا نمی‌کنید که در آن تحولی اساسی اتفاق افتاده باشد و رد پایی از دانشگاه تهران در آن دیده نشود.
دکتر محمود کمره‌ای نیز به اهمیت انتخاب رشته در مسیر زندگی و آینده این پذیرفته‌شدگان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسه برای این است که شما بتوانید بر مبنای شناخت، بهترین انتخاب را داشته باشید. در انتخاب رشته، به علاقه خود توجه کنید چرا که موفقیت در یک رشته تحصیلی به میزان علاقه به آن رشته بستگی دارد.
وی دانشگاه محل تحصیل را یکی از موارد مهم در انتخاب رشته برشمرد و افزود: تحصیل موفق مستلزم برخورداری از امکانات و تجهیزات آموزشی با کیفیت در دانشگاه محل تحصیل است. دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و این امکان را به دانشجویان می‌دهد که دانشجویان بتوانند فعالیت‌های بین‌رشته‌ای داشته باشند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران، جامعیت، تنوع رشته‌های تحصیلی، امکانات رفاهی و تسهیلات، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، کتابخانه و عرصه‌های فرهنگی و گستره جغرافیایی وسیع را از جمله ظرفیت‌های دانشگاه تهران برشمرد که همه دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند از این امکانات و فضاها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه تهران یک دانشگاه سطح یک با امکانات آموزشی و پژوهشی ویژه برای همه دانشجویان دانشگاه تهران است، به تشریح تسهیلات ویژه برای استعدادهای درخشان شاغل به تحصیل در این دانشگاه پرداخت و گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای استعدادهای درخشان، برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، برگزیدگان جشنواره‌های فارابی و خوارزمی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: علاوه بر تسهیلات ویژه‌ای که بر اساس آئین‌نامه‌های وزارت علوم همه استعدادهای درخشان می‌توانند استفاده کنند مثل تحصیل همزمان در دو رشته، دانشگاه تهران نیز آئین‌نامه داخلی دارد که دانشجویان ساعی و کوشا اگر از انتخاب رشته شان راضی نبودند و معدل بالایی داشتند بتوانند تغییر رشته بدهند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران از امکان تحصیل همزمان در دو رشته، تغییر رشته و تحصیل دو وجهی، به عنوان فرصت‌هایی نام برد که بر اساس آئین‌نامه‌ها و تحت شرایطی قابلیت اجرا دارند. دکتر کمره‌ای با بیان اینکه اصل و شعار ما کیفیت آموزشی است، تاکید کرد: آموزش دانشگاه تهران کیفی است ولی دانشجویان هم باید در فرآیند آموزش تلاش کنند.

رییس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اعلام اینکه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲، در مقطع کارشناسی ۴۵۰۰ دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد ۶ هزار دانشجو و در مقطع دکتری ۱۷۰۰ دانشجو پذیرش می‌شوند؛ بیان داشت: هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجوی کارشناسی، ۲۲ هزار دانشجوی ارشد و ۱۲ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند.

در روزی با دانشگاه تهران، خیّرین نیک اندیش بنیاد حامیان دانشگاه تهران میزبان میهمانان گرانقدر این رویداد در دانشگاه تهران بودند و همیاران همیشه همراه بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان، ایشان را با فعالیت‌های بنیاد حامیان همچون حمایتهایش از اهداف و مأموریت‌های ملّی، منطقه‌ای و بین‌المللی دانشگاه تهران برای تقویت و گسترش زیرساخت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه و ایجاد بسترآفرینش اعتماد و امکانات اثربخش در جهت توانمندسازی دانشجویان و توسعه دانش و فناوری و … آشنا کردند تا آینده‌سازان نیک اندیش نیز حامی باشند و با همّت، ایران را از بنیاد بسازند.

رتبه‌های برتر آزمون سراسری این روز گرم اما پربار تابستانی را با بازدید از دانشکده‌های منتخب و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ادامه دادند و در بخش عصر هم در قالب سه گروه علوم انسانی، علوم تجربی و فنی با فرصت‌های تحصیلی و محتوای درسی رشته‌های مختلف آشنا شدند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید