دکتر ‌ابراهیم‌زاده موسوی: بنیاد حامیان اساتید دانشگاه و خیرین را به نیاز‌های جامعه وصل می‌کند تا در جهت حل مسائل و مشکلات مشارکت کنند.

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_56156″ image=”5724″][/cz_image]

دکتر سیّد محمد‌علی ابراهیم‌زاده موسوی از خیرین حساب اندوخته همیاری و عضو هیات علمی گروه آموزشی علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه تهران است. ایشان از خیّرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران هستند که علاوه بر حمایت مستمر ماهانه به دانشگاه از سال ۱۳۸۱ تا اکنون، اقدامات شایانی در جهت تجهیز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران انجام داده‌اند. از اقدامات خیر دکتر ابراهیم‌زاده‌موسوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✓ تاسیس آزمایشگاه زیست‌سنج
✓ اجرای دکوراسیون و مبلمان اتاق شورای گروه علوم مهندسی
✓ نوسازی و تجهیز تالار شهید سلیمانی
✓ بازسازی و تجهیز آزمایشگاه شیمی مواد غذایی
✓ بازسازی و تجهیز آزمایشگاه میکروبیولوژی صنایع غذایی
✓ بازسازی و نوسازی ساختمان شماره ۲ گروه صنایع غذایی
 

دکتر ابراهیم‌زاده‌موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران، از ثمره انجام کار خیر و نقش بنیاد حامیان در جامعه می‌گوید. در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید.

سید محمد‌علی ابراهیم‌زاده‌موسوی عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی پردیس منابع‌طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران هستم.

نحوه آشنایی شما با بنیاد حامیان دانشگاه چگونه بود؟

خودم عضو هیات موسس بنیاد حامیان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هستم. ابتدا بنیاد حامیان دانشگاه تهران و سپس بنیاد حامیان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با زیرساخت‌‌هایی که بنیاد‌هایی از جنس بنیاد خیرین در اختیار دارند برای تقویت بنیه دانشجویی، پشتیبانی از زیرساخت‌های دانشگاه به وجود آمد و پلی میان دانشگاه و جامعه است، شروع به کار کرد. بنابراین من آشنایی طولانی مدتی با بنیاد حامیان دانشگاه دارم.

به نظر شما انجام کار خیر چه درس اخلاقی برای دیگران دارد؟

انجام کار خیر در ابتدا درس اخلاقی برای خود فرد است. به هر حال انسان تکلیفی دارد نسبت به هم‌نوع خودش صرف‌نظر از هر نوع مرام و مسلک و این چیزی است که خداوند در درون همه انسان‌ها نوع‌دوستی و کمک به دیگران را قرار داده‌است. بنابراین در درجه‌اول برای رشد و ارتقاء شخصیتی، معنوی و آرامش روحی و روانی خود فرد انجام کار خیر تاثیر دارد. در آیات و روایات اسلامی هم خوانده‌ایم که هرکسی کار خیر کند به نفع خودش است، پس از این جهت فرد خیر منتی بر کسی ندارد. در کنار آن هم به دیگران خیری رسانده است و سبب تحرک جامعه برای گسترش کار خیّری نیز می‌شود.

به نظر شما چگونه دانش‌آموختگان جوان می‌توانند از تجارب شما و دیگر اساتید در جهت خلاقیت و نوآوری بهره بگیرند؟

بنیاد حامیان می‌تواند یکی از این بستر‌ها باشد. با بنیاد حامیان، اساتید دانشگاه و خیرین به نیاز‌های جامعه وصل می‌شوند تا در جهت حل مسائل و مشکلات کمک کنند. همچنین این بنیاد‌ها می‌توانند با جلب نظر مردم و تشویق آن‌ها به مشارکت در تولید علم در دانشگاه، این ظرفیت را ایجاد ‌کنند که دانشجویان در این بستر قرار گیرند که هم برایشان کسب تجربه شود و هم ایده‌های علمی خود را به صنعت منتقل و در آنجا تجاری‌سازی کنند و در این فرایند با کار و ورود به زندگی حرفه‌ای آشنا می‌شوند.

آینده بنیاد حامیان دانشگاه تهران را چگونه می‌بینید؟

هر بنیادی که پایه‌ آن انجام کار خیر و نگاه به رضایت خدا باشد، خدا هم برکات عطا می‌کند. اساس این بنیاد‌ها تقوا و معنویت ریشه‌دار است و همانند شجره طیبه علاوه بر ثمرات بسیار زیاد در جامعه گسترش می‌یابد.

آیا نکته‌ای هست که دوست داشته باشید به آن اشاره کنید؟

از تمامی کسانی که در بنیاد حامیان دانشگاه تهران تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. انشاءالله خداوند به وجودشان سلامتی و برکت دهد و این ساختا‌رهای حمایتی در جامعه گسترش یابد.

از دکتر ابراهیم‌زاده موسوی برای وقتی که در اختیار ما گذاشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم و برای ایشان تندرستی و توفیقات روزافزون خواستاریم.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از خیرین نیک‌اندیش درخواست دارد با توجه به این ایام و لزوم حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، برای پرداخت مبالغ حمایتی خود به صندوق نیکوکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران، با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیان به نشانی https://utf.ut.ac.ir/ نسبت به حمایت از آینده‌سازان کشور و اعتلای علم و دانش، اقدام نمایند.
هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک‌اندیش و نیک‌نهاد، چه کوچک چه بزرگ، بی‌شک دریچه‌ایست بسوی فردایی روشن که جوانان امروز تحت حمایت شما، بخشی از سازندگان آن فردایند. بذری را که امروز به مهر می‌کارید، فردا به غرور و سرور خواهید دروید.

 

[cz_gallery]
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید