فهمیه دهقان‌زاده دانشجوی بورسیه برتر بنیاد حامیان دانشگاه تهران

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_57241″ image=”5559″][/cz_image]
فهمیه دهقان‌زاده، دانشجوی افتخار‌آفرین یک دوره بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران است. او در سال دوم مقطع کارشناسی‌ارشد برحسب کسب معدل بالای ۱۸ بورسیه شد. دهقان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد حامیان از اهداف و برنامه‌های آینده خود و نگرش به بنیاد حامیان می‌گوید که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:
لطفا خودتان را معرفی کنید.
فهمیه دهقان‌زاده هستم. در سال ۹۳ از طریق کنکور سراسری در رشته زبان و ادبیات روسی وارد دانشگاه الزهرا شدم. کارشناسی ارشد زبان روسی را در سال ۹۸ از دانشگاه تهران گرفتم. برای مقطع دکتری هم بورسیه تحصیلی کشور روسیه را کسب کردم.
 
چگونه با بنیاد حامیان آشنا شدید؟
وقتی که سایت دانشگاه تهران و سایر کانال‌‌های ارتباطی دانشگاه را دنبال می‌کردم، فراخوان بورسیه بنیاد را دیدم و در سال دوم کارشناسی‌ارشد ثبت‌نام کردم و پذیرفته شدم.
 
اگر قرار باشد که خیّر آموزش عالی شوید، در زمینه‌های مختلف مثل علمی، ورزشی، کارآفرینی و… چه برنامه‌هایی دارید؟
من همان مسیری را می‌روم که بنیاد حامیان دنبال می‌کند. یادم است در گردهمایی دانشجویان بورسیه در دوره ششم، آنقدر فضای حاکم بر خیرین و دانشجویان مثبت بود که همان روز تصمیم گرفتم اگر به جایگاهی رسیدم که توانایی حمایت از دانشجو را داشته باشم، به بنیاد ملحق شوم و مسیری را بروم که بزرگتر‌های ما در بنیاد دنبال می‌کنند. مثلا یکی از برنامه‌های من این است که کمک کنم امکانات رفاهی بیش‌تری برای دانشجویان فراهم ‌شود. در بحث کارآفرینی نیز تمایل دارم با توجه به رشته‌ام، مکانی را فراهم کنم که افراد و دانشجویانی که در زمینه ترجمه، تدریس و تور لیدری توریست تخصص دارند در آنجا کار کنند.
 
بنیاد حامیان دانشگاه تهران را در آینده چگونه می‌بینید؟
بنیاد حامیان خود‌جوش و در حال رشد است. خیرین و کارکنان بنیاد، دلسوز دانشجویان دانشگاه تهران هستند. بنیاد حامیان همانند درختی است که دانشجویان زیر سایه‌اش از نعمت وجود خیرین بهره‌مند می‌شوند و سالیان دراز افراد می‌توانند از این مجموعه ماندگار استفاده کنند و میوه آن درخت را بچینند.
 
چه صحبتی با دانشجویان دانشگاه تهران دارید؟
دانشگاه تهران از برترین دانشگاه‌های کشور است و قطعا هرکسی دلش می‌خواهد در آنجا تحصیل کند. دانشجو باید راه را مستقیم برود یعنی فضا را ببیند اما با آن درگیر نشود. ممکن است در این مسیر زمین هم بخورد اما باید به مسیر خودش ادامه دهد. دانشگاه تهران رزومه‌ای قوی است و باعث می‌شود فرد به یکی از کارآمدترین افراد در حوزه شغلی خودش تبدیل شود.
 
بنیاد حامیان دانشگاه تهران از اینکه این دانشجوی خیراندیش وقت گران‌بهای خود را به ما اختصاص داده است کمال سپاس‌گزاری را داشته و برای ایشان از درگاه حق توفیقات روزافزون خواستار است. شایان ذکر است از جمله افتخارات خانم دهقان‌زاده در مقطع کارشناسی، کسب رتبه دوم برای ترجمه مقاله در جشنواره ترجمه رضوی است.
برای اطلاع از آخرین اخبار، در حوزه‌های مختلف خیرین، بورسیه، رویداد‌ها و فراخوان‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران به کانال تلگرامی بنیاد به نشانی https://t.me/hamiyanUT بپیوندید.
 
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید