آنیتا شفارودی همیار کارمند صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_58220″ image=”8056″][/cz_image]

«دست دعا بود سپر ناوک قضا، در کار خیر صرف کن اقبال خویش را»

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران با عنوان اولین صندوق نیکوکاری دانشگاهی با حمایت خیّرینی از قبیل دانش‌آموختگان، کارمندان، اعضای هیأت علمی و سایر دوست‌داران دانشگاه تهران، در سال ۱۳۹۵ با نیت حمایت از دانشجویان و دانشگاه تهران راه‌اندازی شد و در خرداد سال 1397 مدیریت اجرای صندوق مذکور به بنیاد حامیان دانشگاه تهران سپرده شد.

در این راستا، روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران به منظور بهره‌مندی از آراء و نظرات خانواده بزرگ حامی دانشگاه تهران با همیاران کارمند صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران همراه است. آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح مصاحبه خبرنگار بنیاد حامیان دانشگاه تهران با آنیتا شفارودی همیار کارمند صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران است.

  • لطفا خودتان را معرفی کنید.

آنیتا شفارودی فارغ‌التحصیل دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و کارمند رسمی دانشگاه تهران هستم. کارشناس مسئول آموزش، تدریس در دانشکده‌های فنی فومن و کاسپین، کمک به را‌ه‌اندازی آزمایشگاه‌های دانشکده‌ فنی، مسئول دوره مجازی و کیفیت دانشکده صنایع و مسئول امور شاهد و ایثارگران دانشکده صنایع از سوابق اجرایی من است.

 

  • چه عاملی باعث شد تا شما در کار خیر مشارکت کنید؟

«دست دعا بود سپر ناوک قضا، در کار خیر صرف کن اقبال خویش را»

طبع و فطرت انسان برای کار خیر مشتاق است و حال انسان طبعاً برای انجام کار خیر و کمک به هم‌‌نوع خودش خوب می‌شود. با مطالعاتی که من داشتم، محققان می‌گویند: «کار خیر روند پیری را کُند می‌کند، استرس درد جسمی مزمن را هم کاهش می‌دهد». من هم افتخار این را داشتم تا به عنوان خیر کوچک با بنیاد حامیان دانشگاه تهران آشنا بشوم و خداوند توانش را داد که هرچند ناچیز از تخصص و توانم برای حمایت دانشگاه تهران استفاده بکنم. انسان وقتی یک‌بار کار خیر را تجربه کند، چنان لذتی دارد که آن را ادامه و مشتاق تداوم آن می‌شود. خدا را شکر که این لطف شامل حال من هم شد.

 

  • چرا بنیاد حامیان دانشگاه تهران را برای انجام کار خیر انتخاب کردید؟

چون من دانش‌اموخته و کارمند دانشگاه تهران هستم، این دانشگاه مثل خانه من است. ثانیاً دانشگاه تهران مهد آموزش عالی کشور است و سالیانی است که نخبگانی را آموزش می‌دهد. اگر ما سهم هر چند کوچکی هم داشته‌باشیم برای آموزش دانشجویان در این دانشگاه، به طور مستقیم برای اعتلای کشور گام خیلی بزرگی برداشته‌ایم. به این دلایل من بنیاد حامیان دانشگاه تهران را برای انجام کار خیر انتخاب کردم.

 

  • اقدامات خیر چه درس اخلاقی برای خود و دیگران داشته‌است؟

اقدامات خیر صرفاً مادی نیست، بسیاری از افراد به انواع و اقسام گوناگون از دانشگاه حمایت می‌کنند، مصداق اینکه «تو نیکی کن و در دجله انداز، که ایزد در بیابانت دهد باز». حال دل آدم بعد از کمک به هم‌نوعش خوب می‌شود و حس می‌کند که از صرف وقت و یا همراهی با بنیاد حامیان در حمایت‌های مادی و معنوی ضرر نمی‌کند. نور معنوی حمایت‌ها وارد زندگی افراد می‌شود و خوشحالی و رضایت از انجام کار خیر در زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. من در چند مراسم بنیاد حامیان که افتخار اجرا داشتم، پشت تریبون سعی کردم با بیان خاطراتی از همیاران، سعی در دعوت همکاران و تشویق آن‌‌ها به مشارکت در بنیاد داشته باشم. سایر همکاران خودم در دانشگاه را هم به مشارکت در بنیاد دعوت می‌کنم و فکر می کنم هیچ‌کس از همیار‌شدن پشیمان نمی شود.

 

  • توصیه شما به دانشجویان دانشگاه تهران چیست؟

دانشجویان هم می‌توانند همیار بنیاد حامیان باشند. در یک خانواده همه از هم حمایت می‌کنند و پشت هم هستند و قوی‌تر‌ها دست ضعیف‌تر‌ها را می‌گیرند. ما هم خانواده بزرگ دانشگاه تهران هستیم، دانشجویان می‌توانند زکات علم خود را بدهند، دانشجویان نخبه می‌توانند به دانشجویان کم‌برخوردار و ضعیف کمک کنند، مثلاً کلاس فوق‌العاده بگذارند، زبان خارجی آموزش دهند، دوره‌های مهارت‌افزایی برگزار کنند و به هر حال هر دانشجویی استعداد ویژه‌ای دارد که می‌تواند به سایر دانشجویان کمک کند و به خانواده خیرین دانشگاه تهران بپیوندد. مسئولین آموزش عالی هم جسارتاً می‌توانند کمک کنند و همانطور که الان هم مشارکت می‌کنند، زکات علم خود را بدهند و برای دانشجویان وقت بگذراند و حتی حمایت مالی هم داشته‌باشند.

ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، اگر نکته‌ای است بیان کنید.

من به عنوان عضو کوچک خانواده بزرگ حامیان دانشگاه تهران از همکاران خودم در بنیاد حامیان که با جان و دل حامی دانشگاه هستند تشکر می‌کنم و خدا قوت می‌گویم. دعوت می‌کنم از کسانی که هنوز به جمع حامیان و خیرین دانشگاه تهران نپیوسته‌اند، از مسئولین دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی تا کارکنان و دانشجویان که به این جریان عظیم معنوی ملحق شوند و این حال خوب را تجربه کنند.

برای خانم شفارودی آرزوی موفقیت و تندرستی داریم.

بنیاد حامیـان دانشگاه تهـران در راستای‌ بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیـرین و تشویق توانگران برای ارتقاء و پیشرفت زیر‌ساخت‌های دانشگاه و حمایت از دانشجویان برتر و نیازمند، از شما حامی گرانقدر و ارجمند درخواست دارد با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیـان دانشگاه تهـران به نشانی https://utf.charityapp.ir/pay نسبت به حمایت از سرآمـدان علم و دانش کشور اقدام کنید.

کار نیـک است که جاودانـه می‌ماند، هر حمـایتی از شما خیریـن نیک‌اندیش و نیک‌نهاد نوید‌بخش فردایـی روشن برای آینده‌سـازان ایـران‌اسلامی است.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید