جلسه هیئت امناء و مجمع عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد

جلسه هیئت امناء و مجمع عمومی به طور فوق‌العاده بنیاد حامیان دانشگاه تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری در تاریخ 17 مهرماه 1400 از ساعت 18 تا 20:30 برگزار شد.

جلسه هیئت امناء و مجمع عمومی به طور فوق‌العاده بنیاد حامیان دانشگاه تهران با حضور سرپرست دانشگاه تهران، اعضای هیئت امنا و مجمع عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت حضوری و غیرحضوری از ساعت 18 الی 20:30 تاریخ 17 مهرماه 1400 در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه هیدت امنا دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه و رئیس هیئت امناء بنیاد حامیان ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور خیرین نیک اندیش دانشگاه گفت: «تشکیل بنیاد حامیان به ابتکار دوستان اتفاق مبارکی است و توانست دغدغه های دانشگاه در زمینه کار خیر را برطرف سازد و علاوه بر سازماندهی کارها، اثرگذاری خوبی نیز بر دانشگاه داشته‌باشد».

در ادامه جلسه دکتر محمود کمره ای رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان با اشاره به اینکه فعالیت های بنیاد عام المنفعه حامیان دانشگاه تهران در سال 1399 در 3 حوزه اصلی: الف)فعالیت‌های کیفی با هدف؛ تکریم خیّرین و واقفین، ترویج فرهنگ نیکوکاری، ب) فعالیت‌های کمی با هدف؛ توسعه مشارکتهای مردمی و ج)تأمین زیرساختهای مورد نیاز بنیاد متمرکز بوده است، به تشریح فعالیت‌های با هدف تکریم خیرین و واقفین نیک اندیش و ترویج فرهنگ نیکوکاری پرداخت:

1.    تولید و درج 312 محتوا و خبر در سایت بنیاد.

2.    تولید محتوا و درج 267 پست در پیام رسان‌های اجتماعی بنیاد.

3.    تولید محتوا و درج 83 پست فارسی،3 پست انگلیسی و 180 استوری در اینستاگرام بنیاد.

4.    درج 6 ویدئو در آپارات بنیاد.

5.    تولید و درج 75 پست در لینکداین بنیاد.

6.    درج 32 خبر و 8 تیتر 1 در سایت دانشگاه تهران.

7.    بازنشر 223 پست در فضای مجازی دانشگاه.

8.    12 پوشش صوتی و تصویری و 382 خبر در خبرگزاری.

9.    تهیه و انتشار 3 ویژه‌نامه بولتن خبری جشنواره اندیشمندان، آلبوم افتخارات دانشگاه و کتاب حامیان واحدهای دانشگاه در سال 98 .

10. تولید 12 کلیپ، 1 تیزر و 1 موشن گرافی.

11. ارتقاء سایت بنیاد.

12.  صدور 451 سند مالی.

13. دریافت 228 عنوان نامه و ارسال 3861 عنوان نامه.

14. برگزاری 22 جلسه هیأت مدیره با 62 مصوبه – یک جلسه هیأت امناء، مجمع عمومی عادی.

15. حضور 19 داوطلب با مجموع 3156 ساعت کار داوطلبانه در بنیاد و 103 نفر در بنیاد واحدها و کمیسیون‌ها.

16. حضور در 5 رویداد دانشگاه تهران.

17. همکاری در برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان.

18. برگزاری بازدید علمی از صنعت.

19. ارتقاء شفافیت و پاسخگویی با انتشار گزارش‌های مالی و صورت‌های مالی حسابرسی شده سال قبل.

20. بهبود مستمر فرایندهای اداری و مالی و بهینه‌سازی استفاده از سامانه‌ها.

21. ارتقاء فعالیت‌های بنیاد در واحدهای مختلف دانشگاه.

22. توجه بیش از پیش به استفاده بهینه از منابع معنوی و مادی و مدیریت دانش.

رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در ادامه به فعالیت‌های بنیاد در بخش کمّی که با هدف توسعه مشارکتهای مردمی انجام شده‌است، پرداخت:

کمک‌های خیرین نیک‌اندیش به صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران:

الف) با نیت‌های گوناگون: مبلغ 8 میلیارد و 473 میلیون ریال

ب) با نیت بورسیه: مبلغ 5 میلیارد و 317 میلیون ریال

کمک‌های بلاعوض و بورسیه:

الف) مستقیم به بنیاد: مبلغ 6 میلیارد و 100 میلیون ریال

ب) با تسهیلگری بنیاد و اعضای هیئت امناء: مبلغ 30 میلیارد و 763 میلیون ریال

ج) مستقیم به دانشگاه: مبلغ 675 میلیون ریال

کمک‌های خیرین نیک‌اندیش در بخش املاک اهدایی:

مستقیم به بنیاد: 145 میلیارد و 600 میلیون ریال

کمک‌های خیرین نیک‌اندیش به برگزاری مراسم‌ها و رویداد‌ها:

الف) مستقیم به بنیاد: به مبلغ 382 میلیون ریال

ب) با تسهیلگری بنیاد و اعضای هیئت امناء: 9 میلیارد و 414 میلیون 288 هزار و 624 ریال

ج) توسط اعضای هیئت امناء بنیاد: مبلغ 3 میلیارد و 460 میلیون ریال

د) مستقیم به دانشگاه: 600 میلیون ریال

کمک‌های خیرین نیک‌اندیش به اندوخته نیکوکاری بنیاد واحدها:

الف) مستقیم به بنیاد: به مبلغ 2 میلیارد و 466 میلیون ریال

کمک خیرین نیک‌اندیش به احداث ساختمان و خرید تجهیزات:

الف) مستقیم به بنیاد: مبلغ 12 میلیارد و 270 میلیون ریال

ب) با تسهیلگری بنیاد و اعضای هیئت امناء: مبلغ 23 میلیارد و 303 میلیون ریال

ج) مستقیم به دانشگاه: مبلغ 5 میلیارد ریال

کمک‌های خیرین نیک اندیش به هزینه های عمومی و اداری:

الف) مستقیم به بنیاد: مبلغ 6 میلیارد و 569 میلیون ریال

ب) با تسهیلگری بنیاد و اعضای هیئت امناء: مبلغ 47 میلیون و 486 هزار ریال

سود حاصل از صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران: به مبلغ 14 میلیارد و 300 میلیون ریال

جمع کل مبالغ اهدایی به دانشگاه تهران 262 میلیارد و 820 میلیون ریال می‌باشد.

در ادامه جلسه دکتر کمره‌ای رئیس هیت مدیره بنیاد حامیان با بیان اینکه تمام هزینه های جاری بنیاد توسط خیرین محترم هیئت مدیره بنیاد تأمین می شود خاطرنشان کرد:«فعالیت‌های بنیاد در راستای نیازهای دانشگاه است که توسط هیئت رئیسه دانشگاه به بنیاد ارائه می‌شود و ما در بنیاد به دانشجویان برتر، متقاضی، کارآفرین و نابینا و کم بینا کمک های مالی و بورسیه اعطا می کنیم».

در بخش استماع و رسیدگی به گزارش سال 1399 بازرسان بنیاد، دکتر ساسان مهرانی ضمن تائید گزارش حسابرسی موسسه حسابرسی هشیار ممیز (حسابداران رسمی) بیان کرد:«علی رغم اینکه فعالیت‌های بنیاد در حال گسترش است و خیرین نیز هر ساله متنوع تر از سال گذشته می شوند، اما من و دکتر ابراهیمی کردلر موفق شدیم تمام فعالیت‌های بنیاد را پوشش داده و هیچ موردی از انحراف استاندارد و پولشویی را در فعالیت‌های بنیاد مشاهده نکردیم».

دکتر غلامی قائم مقام مدیر عامل بنیاد در این جلسه ضمن بیان آماری از تعداد خیرین و نوع مشارکت آنه‌ا، منابع تأمین بودجه بنیاد، کمک های به صندوق نیکوکاری بنیاد اظهار داشت: «طبق صلح 23062 شش دانگ یک آپارتمان مسکونی در زعفرانیه به متراژ 182 مترمربع به شرط اختصاص منافع مورد صلح به صورت مادام‌الحیات به مصالح و تعلق به متصالح بعد از فوت مصالح توسط خیر نیک‌اندیش سرکار خانم قدسیه رحمتیان مورد صلح واقع شد».

دکتر ساداتی‌نژاد مدیر عامل بنیاد حامیان در این جلسه از حمایت رئیس دانشگاه نسبت به بنیاد به عنوان پشتوانه مناسب بنیاد یاد و خاطرنشان کرد:«در طول فعالیت‌های بنیاد حضور خیرین رشد داشته‌است و در این زمینه ما با مصوبه بنیاد به این سمت رفتیم که فعالیت‌های خیری را گسترش دهیم و امروزه حتی دانشجویان دانشگاه تهران با مبلغ دلخواه خود همراه با خیرین ارجمند ما را یاری می‌کنند».

مهندس ابراهیم جمیلی خیر نیک اندیش دانشگاه تهران و مسئول بنیاد نیکوکاری جمیلی در ادامه جلسه عنوان کرد: «کار عمده بنیاد حامیان مستند‌سازی و ثبت و ضبط فعالیت‌ها است و بنیاد کار خوبی که کرده‌است ترویج خیر‌سازی است».

با توجه به اتمام دو سال فعالیت اعضای هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران، نامزدهای هیئت مدیره اعلام آمادگی کردند و رأی‌گیری به عمل آمد و اعضای منتخب به شرح زیر اعلام شد:

•          دکتر محمود کمره ای

•          دکتر عباس مصلی نژاد

•          دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد

•          مهندس کاظم قلم‌چی

•          حاج حمیدرضا شاه‌حسینی

•          دکتر شادی جمیلی

•          دکتر محمد رضا صادقی‌مقدم

•          دکتر ناصر غلامی(علی‌البدل)

•          دکتر آزاده جلالیانس (علی‌البدل)

دکتر عباس مصلی نژاد خیر نیک اندیش دانشگاه تهران و عضو هیئت مدیره بنیاد ضمن بر شمردن شرایط اعضای انتخابی هیئت‌مدیره، اظهار کرد: «اعضای هیئت مدیره باید برای بنیاد وقت بگذارند چون بنیاد یک سرمایه اجتماعی است و هرچه تعداد نهادهای خیریه اضافه شود به معنای مشروعیت جامعه است».

مسئول بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در ادامه گفت:«اگر بخواهیم جامعه پویا داشته‌باشیم و توسعه را شتاب دهیم باید نهادهای خیریه را گسترش دهیم».

پس از پایان جلسه هیئت امنا، جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بنیاد با ذکر یاد و قرائت فاتحه برای خیرین جاودان بنیاد حامیان دانشگاه تهران آغاز شد.

در این جلسه بعد از انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه مجمع، گزارش سال 1399 هیئت امنا بنیاد، گزارش سال 1399 بازرسان بنیاد و صورت های مالی منتهی به تاریخ 30/12/1399 و بودجه سال 1400 بنیاد به اتفاق آراء به تصویب اعضاء مجمع رسید.

همچنین موسسه هوشیار ممیز (حسابداران رسمی) با اکثریت آراء به عنوان حسابرس صورت های مالی 1400 بنیاد انتخاب شد. همچنین طی رای‌گیری عمومی در مجمع دکتر ساسان مهرانی و دکتر ابراهیم کردلر به عنوان بازرسان بنیاد برای سال 1400 انتخاب شدند.

بعد از اتمام جلسه مجمع عمومی بنیاد، از دکتر محمود نیلی احمد‌آبادی به پاس سال‌ها خدمت خالصانه و حمایت های مادی و معنوی از بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اهداء لوح تقدیر به نمایندگی از سوی تمامی خیرین و واقفین دانشگاه تهران تجلیل به عمل آمد.

در پایان مراسم دو تفاهم‌نامه جایزه و اعتبار حمایتی امضا شد:

تفاهم نامه جایزه و اعتبار حمایتی دکتر علی اکبر صبوری دانشمند برگزیده جهان اسلام و عضو هیئت علمی موسسه بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران که در سال 98 و 99 مبلغ 100 میلیون تومان به صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران اهدا کرده‌بودند با حضور خیرین نیک اندیش دانشگاه تهران امضا شد. طی این تفاهم نامه این خیر نیک اندیش تقبل کردند که ماهانه 10 میلیون تومان به مدت 5 ماه از حقوق ایشان برای تقویت جایزه و اعتبار حمایتی با عنوان «دکتر علی اکبر صبوری» کسر شود و همچنین منافع حاصل از اعتبار مصرف نشده در سال های 98 و 99 به مبلغ جایزه ایشان اضافه شود.

دومین تفاهم نامه با عنوان «جایزه و اعتبار حمایتی دکتر حوری سپهری» امضا شد، که سرکار خانم دکتر حوری سپهری هیئت علمی بازنشسته دانشکدگان علوم یک چک 100 میلیون تومانی بابت جایزه و اعتبار حمایتی سرکار خانم دکتر حوری سپهری اهدا کردند، پیش از این نیز این خیر نیک اندیش مبلغ 110 میلیون تومان در سال های 97 و 98 جهت حمایت از آزمایشگاه فیزیولوژی جانوری این دانشکدگان به صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران اهداء نموده‌بودند.

همچنین در پایان مراسم از جمعی از خیرین نیک‌اندیش که در سال های اخیر در حمایت از دانشگاه کوشیده‌اند، تقدیر به عمل آمد:

·      سرکار خانم قدسیه رحمتیان که در سال 1399 با صلح 6 دانگ یک باب منزل مسکونی در زعفرانیه به دانشگاه تهران به جمع خیرین نیک اندیش دانشگاه تهران پیوستند.

·      سرکار خانم دکتر پریچهر احمدیان‌طهرانی هیئت علمی بازنشسته دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران که 100 میلیون تومان در خرداد ماه سال 1400 به صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران اهداء نمودند و در تاریخ 12/07/1400 نیز بابت حمایت ازجایزه و اعتبار حمایتی سرکار خانم دکتر پریچهر احمدیان و آقای دکتر محمدجواد مراداسحاقی، 8 عدد تندیس به مبلغ 1 میلیون و 264 هزار تومان و همچنین 7 میلیون و 500 هزار تومان نیز بابت جایزه تحصیلی به 8 دانشجوی برتر گروه زراعت و اصلاح نباتات و گروه گیاه پزشکی این دانشکدگان اهداء نمودند.

·      سرکار خانم دکتر الهه الهی هیئت علمی بازنشسته دانشکدگان علوم که مبلغ 295 میلیون تومان در سال 1399 بابت حمایت از خرید دستگاه فلوسایتومتری این دانشکدگان اهداء نمودند.

·      سرکار خانم صغری علیشاهی کارمند بازنشسته دانشگاه تهران که سال 1394 تاکنون در بنیاد حامیان دانشگاه تهران فعالیت داوطلبانه داشته‌اند.

·      سرکار خانم ندا بهشتی فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران و بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در دوره های پیشین، که خود از سال تحصیلی 1398-1399 تاکنون 2 دانشجوی متقاضی دانشگاه را بورسیه کرده‌است.

با پیوستن به صفحات مجازی بنیاد حامیان دانشگاه تهران در شبکه‌های اجتماعی به شناسه @hamiyanut از آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه‌های خیرین، بورسیه، رویداد‌ها و فراخوان‌های بنیاد حامیان مطلع شوید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید