کسب جایگاه اول ملی رتبه بندی وبومتریکس توسط دانشگاه تهران

رده بندی وبومتریکس

بر پایه ویرایش ماه ژوئیه سامانه رتبه‌بندی وبومتریکس(رتبه بندی وب دانشگاه‌ها) در این سال میلادی دانشگاه تهران جایگاه اول ملی و 396 جهانی را کسب کرد.

بر اساس گزارش اخیر سامانه رتبه‌بندی “وبومتریکس” 704 موسسه ی ایرانی در فهرست 30 هزار موسسه‌ این سامانه قرار گرفتند. بهترین امتیاز دانشگاه تهران در سنجه‌های گوناگون این نظام رتبه‌بندی در سرآمدی است که جایگاه 253 جهانی را به دست آورده است. در رده های بعدی دانشگاه‌های «علوم پزشکی تهران»، «علوم پزشکی شهید بهشتی»، «صنعتی امیرکبیر»، «صنعتی شریف»، «تربیت مدرس»، «فردوسی مشهد»، «علم و صنعت ایران»، «صنعتی اصفهان»، و «شیراز» در رتبه‌های دوم تا دهم ملی قرار دارند.

هدف اصلی از انتشار وبومتریکس نه تنها رده‌بندی وبگاه‌ها بلکه بهبود انتشارات وبی نیز است.

آزمایشگاه سایبرمتریکس سالانه دو ویرایش از وبومتریکس در ماه های ژانویه و ژوئیه منتشر می‌کند. این آزمایشگاه که در کشور اسپانیا واقع شده است از سال 2004 به ارزیابی وب‌گاه های دانشگاهی پرداخته است و حدود 25000 موسسه را رتبه‌بندی می‌کند. حمایت از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی از نخستین هدف‌های این نظام رتبه‌بندی است. سنجه هایی که توسط وبومتریکس برای ارزیابی وبگاه ها به کار میبرد شامل تاثیر، دسترسی و سرآمدی است. در ادامه جدول مربوط به اطلاعات وبومتریکس را مشاهده خواهید کرد.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران کسب این رتبه را به خیرین نیک اندیش و خانواده بزرگ دانشگاه تهران تبریک می گوید.

هـر حمایتـی از طرف شما خیّر نیک اندیش، فـارغ از نـوع و مقـدار آن، الهـام‌بخـش آغـاز فصلـی جدیـد در آفرینـش آینـده روشـن بـرای جوانـان کشـور عزیزمـان خواهـد بـود.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید