عابد فضلی چورتی دانشجوی بورسیه افتخارآفرین بنیاد حامیان دانشگاه تهران

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_81316″ image=”8070″][/cz_image]

«حمایت از دانشجو، سبب می‌شود حس ارزشمند و مهم بودن به او دست دهد».

دانشجویان، جوانان آینده‌ساز کشور عزیزمان هستند که با فراگیری و به کاربستن‌ علم می‌توانند در آینده نقش اصلی را در پیشرفت علم و دانش ایران اسلامی داشته‌باشند.

 در این راستا بنیاد حامیان دانشگاه تهران با حمایت‌های معنوی و مادی خیرین بزرگوار و نیک‌اندیش، زمینه را برای رشد و شکوفایی استعداد‌ها‌ و ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان برتر دانشگاه تهران فراهم می‌کند.

روابط‌عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای بهره‌مندی از آراء و نظرات دانشجویان، با دانشجویان برتر و بورسیه ادوار مختلف بنیاد مصاحبه‌ می‌کند.

 آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح گفتگوی خبرنگار بنیاد حامیان با عابد فاضلی‌چورتی دانشجوی بورسیه افتخار‌آفرین بنیاد حامیان است که با سهمیه‌ استعداد درخشان در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته تاریخ ایران باستان پذیرفته شده‌است.

  • لطفاً خودتان را معرفی کرده و مختصری از سوابق تحصیلی خود برای ما بگویید.

عابد فضلی چورتی، ساکن شهر ساری هستم. مدت ۶ سال است دانشجوی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در رشته تاریخ هستم. در این مدت همواره جزو دانشجویان معدل الف بودم و سعی کردم در جایگاه یک دانشجو، تلاش کنم تا در رشته خودم بتوانم بهترین باشم.

 

  • چگونه‌ با بنیاد حامیان دانشگاه تهران آشنا شدید؟

نحوه آشنایی من با بنیاد حامیان اینطور بود که یکی از دوستان، من را از وجود چنین نهادی باخبر کرد. بعد از آن، من کانال تلگرامی بنیاد را دیده و در موقع مقرر شده نام نوشتم و پذیرفته شدم. من یک‌بار و آن‌هم دوره سوم یعنی سال ۹۶ (ترم پنج و شش کارشناسی) بورسیه شدم.

 

  • به نظر شما بورسیه بنیاد حامیان تا چه اندازه در موفقیت دانشجویان اثرگذار است؟

 در رابطه با اثرگذاری بورسیه باید بگویم خیلی کمک می‌کند. دانشجویی که هیچ حمایتی از جایی نشود، سرخورده و از نظر روانی در فشار قرار می‌گیرد. اینکه بنیاد حامیان پیشگام این امر شده، به نظرم بهترین کار را انجام می‌دهد و در حق دانشجویان لطف می‌کند. دانشجو وقتی ببیند که کسانی به‌فکر آنان هستند، حس مسئولیت‌پذیری نسبت به اطراف و نسبت به وطن پیدا می‌کند. حس ارزشمند بودن و مهم بودن به او دست می‌دهد. من با بن کتاب بنیاد قلم‌چی از طریق بنیاد حامیان چند کتاب خوب در نمایشگاه کتاب خریدم و ازتمامی پرسنل این بنیاد نیک‌اندیش تشکر می‌کنم.

 

  • خیر و حامی دانشگاه شدن را چگونه می‌بینید؟

درست است که کمک کردن به بیماران خاص و دیگر ارگان‌هایی که از قدیم باب بوده، نیاز است و لازم؛ منتها کمک کردن به دانشگاه از دید دانشجو قطعا مهم است. دانشگاه‌ها همیشه از نظر مالی در گرفتاری به‌سر می‌برند. وقتی چنین باشد، فضای دانشگاه به روز نمی‌شود، کتاب‌های نو و جدید خریده نمی‌شود و کلا دانشگاه به سوی فرسودگی پیش‌ می‌رود. اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا، با کمک خیرین است که حمایت می‌شوند و نتایج حاصله آن هم مشهود است که چقدر در دوام و استحکام دانش روز اهمیت دارند. به‌طور کلی خیر بودن برای دانشگاه مهم و حیاتی است و هیچ چیز به اندازه علم در تمدن بشری اهمیت نداشته و نخواهد‌داشت. وقتی آتش علم روشن بماند و متخصص بیشتری تولید شوند، درمان هر بیماری و رفع هر مشکلی آسان‌تر و ارزان‌تر می‌گردد.

 

  • چه توصیه‌ای به نودانشجویان مقطع کارشناسی دارید؟

به دانشجویان جدید به‌عنوان کسی‌که زودتر وارد دانشگاه تهران شدم توصیه می‌کنم قدر امکانات و فضای بسیار خاص دانشگاه تهران را بدانند، وقتی از فضای دانشگاه تهران فاصله بگیرید، درد جدایی از این محفل حقیقی علم و دانش شروع می‌شود. جدا از تفریحات دانشجویی، رسالت اصلی خود که دانش‌جویی باشد را از یاد نبرید و از فرصت پیش‌آمده به نحو کمال استفاده نمایید.

 

  • به عنوان سوال اخر، اگر نکته‌ای است بفرمایید.

بنیاد حامیان همچنان در پویایی خود می‌کوشد و با سابقه کمی که دارد، قدم‌های بلند و زیادی برداشته است. خداوند یار و یاورتان باشد.

برای آقای عابد فضلی آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

بنیاد حامیان در راستای‌ بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق توانگران برای ارتقاء و پیشرفت زیر‌ساخت‌های دانشگاه و حمایت از دانشجویان برتر و نیازمند، از شما حامی گرانقدر و ارجمند درخواست دارد با مراجعه به بخش حمایت از دانشگاه وبسایت بنیاد حامیـان دانشگاه تهـران به نشانی https://utf.charityapp.ir/payنسبت به حمایت از سرآمدان علم و دانش کشور اقدام کنید.

کار نیک است که جاودانـه می‌ماند، هر حمایتی از شما خیرین نیک‌اندیش و نیک‌نهاد

نوید‌بخش فردایـی روشن برای آینده‌سازان ایـران‌اسلامی است

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید