ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان مبارک

بنیاد حامیان دانشگاه تهران روز جوان را به دانشجویان فرهیخته دانشگاه تهران و جوانان خیّر این دانشگاه، که در راه ارتقای سطح علم و اندیشه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کنند، تبریک و تهنیت عرض کرده  و برای آنان آرزوی سربلندی و موفقیت آرزو می‌کند.

یازدهم شعبان مصادف با میلاد فرخنده‌ی حضرت علی اکبر (ع) است. کسب علم و فضایل که از عناصر تشکیل دهنده شخصیت هر فردی است، در وجود و زندگی آن حضرت بود. خلق و خوی او، رفتار و حرکات و ادب و متانتش در حدّ اعلای برجستگی و درخشندگی یاد حضرت رسول اکرم (ص) را در ذهن ها زنده می‌کرد. هیچ دوره ای از زندگی چون روزگار جوانی، سرسبز و خرّم نیست، و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توان‌مند و پرانرژی نیست. شادابی و نشاط جوانی، تحرک، خلاقیت و انگیزه از ثروت‌های خدادادی است و  برای دستیابی به آن باید با بهره‌گیری از  دانش و علم، علاوه‌بر خود جامعه را به شکوفایی و کمال رساند.

امام صادق(ع) می‌فرمایند:

بر تو باد به جوانان که آنان در هر نیکی و خیری با شتاب ترند.

امروز که فصل جدیدی در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی در کشور به وجود آمده‌است، لازم است جوانان دانا و دانشمند همواره نسبت به عزیزانی که به هر نحوی توانایی فراگیری علم و دانش را ندارند کمک کرده و با الگو قرار دادن حضرت علی‌اکبر(ع) و استفاده از نعمت جوانی یاریگر و حامی آن‌ها باشند.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران بستر آفرینش اعتماد و امکانات اثر بخش در جهت گسترش علم و دانش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان می‌باشد؛ از این رو جوانان نیز علاوه‌بر زکات علم، می‌توانند حامی و خیر دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف باشند و به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند، زیرا نیکوکاری و کار خیر سبب رشد و تکامل معنوی فردی، سلامت روح و رستگاری آدمی می‌شود.

لینک حمایت از دانشگاه تهران

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید